Problém s motorem 2,5TD (Pajero II)

...outlander...pajero...

Problém s motorem 2,5TD (Pajero II)

Příspěvekod mortem » stř, 18 led 2012 19:43

Dobrý den. Mám bohužel nějaký problém s motorem 2,5TD na Pajeru II, a rád bych se zeptal, jestli se nejedná o nějaký "známý" či častý problém, jestli se s tím někdo setkal, co by to mohlo být, nebo zkrátka cokoliv, co by mohlo nějak pomoci určit příčinu.

Jel jsem naprosto klidně městem. Zastavil jsem na semaforu na červenou. Rozjel jsem se (úplně v klidu - jezdím na spotřebu), dal dvojku a odbočil doleva na nájezd na most. Ihned po odbočení motor přestal táhnout, začal silně kouřit a nešel na všechny válce (měl takový nepravidelný chod s náznakem poklepávání nebo možná detonací (nejedná se ale o takové to tvrdé kovové klepání jako třeba u klikovky, ale takově měkčí a tišší, tlumené, ne kovové a motor jakoby vibruje), a sem tam i jakoby "zacvrkal" ventil nebo něco takového, ale jen krátce a jen občas, a tehdy se motor na chvilku jakoby rozjel lépe, ale ne úplně dobře, ale hned to zase přestalo. Auto jsem odstavil, zkontroloval teplotu motoru na palubní desce (budíky sleduju průběžně) - byla OK, po chvilce jsem vytáhl měrku oleje - hladina byla na spodní rysce, což je ale v pořádku, vzhledem k tomu, že olej neměl čas stéct úplně všechen, později jsem zkontroloval i filtry a průchodnost palivového systému - vše OK. Ani druhý den ale motor nešel jak by měl, ale šel nepravidelně, ne na všechny válce, vibroval, kouřil, občas jakoby lehce kovově "poklepal" neměl výkon a nešel do otáček. Další pokusy jsem tedy raději vzdal, a pátrám po možné příčině nejprve touto cestou. Olej i rozvody jsou měněné v předepsaných lhůtách (olej je tedy před výměnou, ale nepřejíždí se), fridex do -35, s autem se jezdí plynule, na spotřebu, netahá káru ani nic jiného, převážně jezdím sám, nebo max ve dvou lidech, do 3000 otáček a do cca 100-110km/h maximálně. Žádné extrémy, pouze po silnici. Kola 31x10,50 R15.
Nissan Patrol GR Wagon
mortem
Špion
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob, 21 led 2006 22:23
Bydliště: C.Budejovice

Příspěvekod HONZA.S » čtv, 19 led 2012 08:41

Může to být lehce zavzdušněný, přicpaný někde naftovýv vedení z nádrže, špatně odvzdušněná nádrž, zkus to chvíli třeba bez víčka. Potom na vztupu nafty do čerpadla bývá sítko ve šroubku , vyměnit pal. filtr, málo nafty v nádrži, uhnilá , či ucpaná trubka či sítko v nádrži a pod. Potom bych začal zkoušet vstřiky a to tím , že postupně povoluješ a utahuješ trubky na vstřiku za volnoběhu zda se mění chod motoru, pokud po povolení se nezmění je ten daný špatný. To ale už si někoho sežeň pokud tomu nehovíš. Dále skontroluj hadičky na turbu ty slabí co jdou do čerpadla a do pop ventilu. Tasky muže zlobit klapka odtoku na turbu, může být vypadlý táhlo či klapka zapečená atd. Je toho více chce to zkušenost a začít od toho jednoduššího.
Uživatelský avatar
HONZA.S
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1975
Registrován: stř, 12 dub 2006 05:31
Bydliště: Benešovsko


Zpět na Mitsubishi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník