Hanz260 - Patrol GR Y61

Představte svůj offroad.

Příspěvekod HONZA.S » stř, 28 zář 2011 19:28

Teď Hanz 260 vyměnil regulační ventil turba z Avie za ventil z 2.8TD GRY60, který má slabší pružinu. Tím se tlak max ustálil z 1 na 0.8 Bar. Vše bylo uděláno s ohledem na větší výdrž motoru pro provoz na expedice.
Uživatelský avatar
HONZA.S
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1976
Registrován: stř, 12 dub 2006 05:31
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod koncak » stř, 28 zář 2011 20:09

ale dit dneska se da poridit regulovatelny ne? a tak byse to mohlo menit v zavislosti na podminkach a pouziti.
POLARIS SPORTSMAN 850XP-eps

Obrázek
Uživatelský avatar
koncak
Z jiné planety
 
Příspěvky: 4683
Registrován: úte, 09 říj 2007 20:12
Bydliště: praha vychod...603965311. koncak@quick.cz

Příspěvekod crusader » čtv, 29 zář 2011 09:51

HONZA.S píše:...Vše bylo uděláno s ohledem na větší výdrž motoru pro provoz na expedice.

No, myslím, že na skutečné expedice je nejvhodnější holý motor bez turba a spousty dalších kurvítek kolem něj (mezichladič, větráky atp). Ne asi bezdůvodně vyrábí Toyota dodnes svou 75/78 HD řadu s holým bezturbovým motorem...

Ale pokud se jedná o "expedice" typu výlety do Rumunska, tak to potom jo... :wink:
Jeep Cherokee 4.0 Ltd. '99. 2''BB lift
Uživatelský avatar
crusader
Offroaďák
 
Příspěvky: 703
Registrován: pon, 04 čer 2007 12:14
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod HONZA.S » čtv, 29 zář 2011 12:03

Pro crusadera:
My si vystačíme s Rumunskem, Albánii a Evropou. Chodíme zatím do práce nemůžem se sebrat a odjet na několik měsíců pryč třeba do Asie a není sponzor co by to zatáh. A nechytej mě za slovíčka.
Pro ostatní:
Příspěvek byl pro ty kteří se vydaj stejnou cestou oturbování 4.2 aby zbytečně nemusešli řešit stejné problémy pokus omyl když už to někdo vyřešil a fungujeto.
Jinak samozřejmě to turbo z té avie 90 má štelovanou tyčku na klapku turba ale když jí nastavíš na minimum tak už ta klapka je odevřená a nedává to tolik od spoda. Když jí přítáhneš tak jak to turbo je při koupi tak to bere od spoda ale při otáčkách už dává 1bar a občas odfoukne pojisťák. Tak vyřešeno jak jsem psal dříve. A věřte , že jsme se tomu problému věnovali dlouho a zkoušeli různé varianty. Dalo by se to vyřešit proti pružinou na tyčce , která by pusobila proti v tom avia přetlakovém ventilu. Ale bylo by to vzhledově prasárna. Ten ventil doma z 2.8TD turba byl , pružina na zatažení byla na první zkoušku rukou měkčí tak proč jí nepoužít. Cenově pro mě zadarmo.
Jinak takový ty výmysli z tung krámů na regulaci tlaku turba fungujou na zvýšení tlaku oproti standartu o pár desetin baru ale na snížení jsou nepoužitelný, vyzkoušeno a pro tento případ vyhozené peníze.
Uživatelský avatar
HONZA.S
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1976
Registrován: stř, 12 dub 2006 05:31
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod crusader » čtv, 29 zář 2011 22:14

Nechytám za slovíčko, taky termín "Expedice" sám používám... :wink:

Nicméně v dnešní přetechnizované a zglobalizované době je už těžké určit, co je to vlastně ta "pravá" expedice. Podle výkladového slovníku to má být průzkumná výprava - tj. dle mého výprava do míst, které ještě nikdo neobjevil/neprozkoumal/nezmapoval, což lze v dnešní době realizovat asi dost těžko. (Snad možná ve střední části Papuy-NG). Takže zbývají ty naše "expedice", kdy se jezdí tisíckrát zmapovaným terénem a říká se tomu "dobrodružství"...
Jeep Cherokee 4.0 Ltd. '99. 2''BB lift
Uživatelský avatar
crusader
Offroaďák
 
Příspěvky: 703
Registrován: pon, 04 čer 2007 12:14
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod HONZA.S » pát, 30 zář 2011 05:46

Prď na to, zde budem řešit techniku a né výlety.
Uživatelský avatar
HONZA.S
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1976
Registrován: stř, 12 dub 2006 05:31
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod Turbík » pát, 30 zář 2011 11:49

Svatá pravdy, jestli je to expedice, nebo výlet, co na tom záleží. Mě by zajímalo, jestli jsi už jel delší jízdu, aby se to pořádně prohřálo, jestli se to nepřehřívá, zda by na chlazení stačil originál intercoler z Y 61 ? A jakej si pod cooler použil větrák, z čeho to je ?
Turbík
Tříkolkař
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob, 29 srp 2009 18:31

Příspěvekod Hanz 260 » pát, 30 zář 2011 14:20

Delší trasu jsem jel a nepřehřívá se to,originál cooler z y61 stačí a lepší na použití určitě bude z 2.8td i s držákem,origo 4,2 TD má skoro ten samej jak 2.8 a je to v pohodě.Větrák jsem použil z opel omega 3.0 MV6.
Uživatelský avatar
Hanz 260
Offroad expert
 
Příspěvky: 787
Registrován: pon, 04 pro 2006 22:42
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod HONZA.S » pát, 30 zář 2011 16:25

Uplně stejnej větrák má i Opel Corsa ta prní kulatá.
Naposledy upravil HONZA.S dne sob, 01 říj 2011 07:13, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
HONZA.S
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1976
Registrován: stř, 12 dub 2006 05:31
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod Hanz 260 » pát, 30 zář 2011 17:38

:o :o :o
Uživatelský avatar
Hanz 260
Offroad expert
 
Příspěvky: 787
Registrován: pon, 04 pro 2006 22:42
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod Mečoun » sob, 26 lis 2011 15:46

Ahojky, potřeboval bych poradit jak zapojit otáčkoměr na GR I, po zástavbě motoru 4.2D na kabeláž 2.8TD, jo a také mi nejdou olejová čidla. Díky Mečoun
Uživatelský avatar
Mečoun
Tříkolkař
 
Příspěvky: 61
Registrován: úte, 11 lis 2008 14:51
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvekod HONZA.S » sob, 26 lis 2011 18:53

Napsal jsem ti to u toho tvýho auta. Olejový čidla jsme řešili tak, že jsme použili čidla s motoru 2.8td a namontovali do 4.2d motoru a bylo vyřešeno, jinak to nefungovalo.
Uživatelský avatar
HONZA.S
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1976
Registrován: stř, 12 dub 2006 05:31
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod Hanz 260 » sob, 26 lis 2011 21:18

HONZA.S píše:Napsal jsem ti to u toho tvýho auta. Olejový čidla jsme řešili tak, že jsme použili čidla s motoru 2.8td a namontovali do 4.2d motoru a bylo vyřešeno, jinak to nefungovalo.

Ten kecá :evil: čidla jsem použil z 2.8 pouze na teplotu vody ,olejový čidlo jsem nechal 4.2 a maká to.Já nemám na olej budík ale kontrolku,ty budeš muset Mečoune přehodit čidlo.Čidlo otáčkoměru z motoru se zapojilo na stávající kabeláž na konektor z el.vstřikovacího čerpadla takže ty to budeš muset řešit jinak.
Uživatelský avatar
Hanz 260
Offroad expert
 
Příspěvky: 787
Registrován: pon, 04 pro 2006 22:42
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod HONZA.S » sob, 26 lis 2011 22:36

*Tak už si to asi nepamatuju ale zapoj ten olej tak jak jsem napsal a bude ti to chodit na 100%.
Uživatelský avatar
HONZA.S
Offroad bůh
 
Příspěvky: 1976
Registrován: stř, 12 dub 2006 05:31
Bydliště: Benešovsko

Příspěvekod Mečoun » sob, 03 pro 2011 17:59

Olej už mi maká, chtěl jsem se zeptat jak jste vyřešili to dvojité hžavení, to jste tam dali hžavičky z 2.8?
Uživatelský avatar
Mečoun
Tříkolkař
 
Příspěvky: 61
Registrován: úte, 11 lis 2008 14:51
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PředchozíDalší

Zpět na Váš offroad

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků